Myy vaatteesi meillä!

Translation missing: fi.general.emmy_cart_strings.emmystring_cart_empty

Reima ja Emmy tekevät tuplahyvää – tuotot syrjäytymisvaarassa oleville lapsille

Suomen suurin secondhand-verkkokauppa Emmy ja kotimainen lastenvaatemerkki Reima syventävät yhteistyötään tehdäkseen hyvää Pelastakaa Lapset ry:n kautta. Yhteistyön tarkoituksena on myydä Emmyn verkkokaupan kautta kuluttajille Reimalle kertyneitä normaaliin myyntiin sopimattomia, mutta täysin käyttökelpoisia vaatteita kuten kuvausnäytteitä. Reima x Emmy -valikoiman tuotteiden myynnistä syntyvä myyntivoitto ohjataan kokonaisuudessaan Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen. Joulukeräyksen tuotot käytetään syrjäytymisvaarassa olevien kotimaan lasten auttamiseen.

Yhteistyövalikoiman ensimmäinen, yli 200 vaatteen ja asusteen erä julkaistiin myynti emmy.fi-verkkokauppaan keskiviikkona 23.9.2020. Toinen, lähes samankokoinen vaate-erä saapuu myyntiin lokakuun aikana.

Vastuullisuus yhdistää Reimaa ja Emmyä

Emmy on listattu sekä Tekstiilialan kestävyyttä tutkivan FINIX-hankkeen yhdeksi vastuulliseksi muotiyritykseksi että Sitran yhdeksi kiinnostavimmaksi kiertotalouden yritykseksi.

Reimalla vastuullisuus näkyy sekä prosessissa että lopullisissa tuotteissa. Reima jatkaa helpommin kierrätettävien vaatteiden kehittämistä mm. kehittämällä vaatteita, jotka on valmistettu vain yhdestä materiaalista yksityiskohtia myöten. Tämä mahdollistaa koko vaatteen kierrättämisen yhtenä kappaleena ilman aikaa vievää, käsin tehtävää purkua ja lajittelua. Monomateriaalivaatteiden työstämisen lisäksi Reima on mukana Telaketju2-hankkeessa, jossa parannetaan vaatteiden kierrätettävyyttä yhteistyössä jätteenkäsittelyn asiantuntijoiden kanssa.

“Reima pyrkii siihen, että jokainen vaate kestäisi useammankin kuin yhden lapsen käytön. Emmy tekee lastenvaatteiden jälleenmyymisen mahdollisimman helpoksi vanhemmille, joiden arki on usein kiireistä. Näin vapautuu aikaa tärkeämpään eli perheen yhdessäoloon vaikkapa ulkona luonnossa touhuten”, kiittää Reimalla asiakaskokemuksen kehittämistä johtava Chief Experience Director Johanna Sarviharju.

Emmyn ja Reiman jo pitkään jatkuneen yhteistyön taustalla ovat yhteiset arvot ja halu tehdä hyvää. Nyt haasteellisina aikoina erityisesti hyväntekeväisyyden tarve on korostunut.

"Reiman tavoite pidentää tuotteiden elinkaarta sekä kestävien tuotteiden kehittäminen vastaavat Emmyn arvoja. Nyt toteutettava mallikappaleiden myynti Emmyssä ja tuottojen tilitys Pelastakaa lapset ry:lle on siitä hyvä esimerkki", toteaa Emmyn markkinointijohtaja Taru Marjamaa.

emmy.fi/reimaxemmy
reima.com/fi/emmy

Lisätietoja ja haastattelut:

Taru Marjamaa
Markkinointi ja PR
Emmy Clothing Company
taru@emmy.fi /040 584 0011
www.emmy.fi

Riika Paakkunainen
Viestintäpäällikkö
Reima Oy
riika.paakkunainen@reima.com / 050 322 8293
www.reima.com

Vuonna 2015 perustettu Emmy on Suomen suurin laadukkaiden secondhand-vaatteiden osto- ja myyntipalvelu. Emmy haluaa tehdä vaatteiden kierrättämisen mahdollisimman helpoksi ja tarjota täyden palvelun vaatteiden myymiselle. Valikoimassa on noin 70.000 laatutarkastettua tuotetta naisille, miehille ja lapsille. Emmy on pidentänyt lähes 800 000 vaatteen elinkaarta. Emmyn toiminnan aikana puhdasta vettä on säästetty 1066 miljoonaa litraa ja co2-päästojä on vältetty 533 tonnia Suomen ympäristökeskuksen mukaan. Hyväntekeväisyyteen on lahjoitettu 253191 vaatetta.

Reima on maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden merkki, jonka missiona on pukea liikkuvat lapset tulevaisuuden haasteisiin. Kankaanpäässä vuonna 1944 toimintansa aloittanut Reima työllistää noin 500 henkeä, ja konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 141 miljoonaa euroa. Reima myy tuotteitaan ja Finnish Baby Box -pakkausta yli 70 eri maahan. Reima-tuotteiden suunnittelun kulmakivet ovat innovaatio, toiminnallisuus, turvallisuus ja tuore suomalainen design. Vaatteita arvioi maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset.